Förändringar i Uppsala Baskets organisation

Efter tre framgångsrika år, som Uppsala Baskets Marknadschef, går nu Christopher Carlbom vidare mot nya utmaningar.

Under Carlboms år i föreningen knöts bland annat samarbetet med den nya huvudpartnern, HSB. Klubbens tog sig till sin första SM-final på 36 år, man slog publikrekordet i Fyrishov och blev nominerade till priset ”Årets arrangemang” på idrottsgalan

- Vi tackar Christopher för fantastiska år. År som varit historiska för Uppsala Basket på så många sätt. Tack Christopher och lycka till i framtiden, säger Gunnar Preuss, klubbdirektör

Nu tillträder istället Mikael Lööf som Uppsala Baskets nya marknadschef.

Mikael har en gedigen erfarenhet av Uppsalas näringsliv genom sin bakgrund, som egen företagare, då han drev Xerox Partner i dryga 20 år. Senast kommer Mikael från en position som Vice VD på Kinnarps i Uppsala AB som också är en av Uppsala Baskets guldpartners.

Tack vare sitt deltagande i ”Uppsala Basket Nätverk” känner han redan de flesta företag och partners, som Uppsala har idag i sitt nätverk.

Mikael Lööf som själv spelat fotboll på elitnivå, i Sirius, hyllar Uppsala Baskets satsning på lokalt förankrade spelare.

-Jag ser det som väldigt positivt att satsa på de egna talangerna. Mitt mål är att fortsätta bygga på att göra Uppsala till en ekonomiskt välmående förening och utveckla det som redan är påbörjat.

Mikael Lööf börjar sin tjänst som marknadschef, i Uppsala Basket,1 april.